O dobrych handlowcach słów kilka

team

Sprzedawca, czy handlowiec, który jest skuteczny, zmotywowany i zaangażowany w rozwój firmy dla której pracuje, jest marzeniem praktycznie wszystkich firm, ale obecność takich ludzi stanowi element rzeczywistości tylko niektórych. Dlaczego tak jest?

Handlowcy, którzy osiągają ponadprzeciętne wyniki sprzedażowe, często nie różną się pod względem charakteru, konstrukcji psychiki czy innych cech osobowościowych od swoich kolegów, którzy robiąc pozornie to samo co oni, osiągają inne, gorsze wyniki. Kluczem jest tutaj jednak stwierdzenie „robią pozornie”, świadczące o tym, że jednak pewne różnice w działaniu istnieją.

Aby określić handlowca mianem ‚dobry’, musi on wykazać się przede wszystkim wynikami, które świadczą o jego skuteczności. Wyniki, jako efekt pewnego działania zależne są od 2 czynników – ilości podjętych prób/ działań, oraz jakości tychże działań. Czyli w praktyce – od tego z iloma klientami skontaktuje się handlowiec i JAK to zrobi, zależy to ILE sprzeda. Tak wygląda teoria.

A praktyka?
Podobnie, tyle tylko, że jedynie nieliczni osiągają interesujące wyniki, ale też nieliczni:
– planują,
– realizują zamierzone plany,
– rozwijają swój warsztat technik, oraz wiedzę na tyle szybko, aby nadążyć za zmianami.

Wreszcie tylko nieliczni handlowcy zdają sobie sprawę, że… muszą się uczyć czegoś nowego, bo konkurencja nie śpi, a to oznacza nie tylko, że ktoś może Nas ubiec w drodze do klienta, ale także to… że klienci się uczą!

Dzisiaj nie wystarczy kilka prostych technik wywierania wpływu, aby kreować ogromną sprzedaż. Bez wiedzy, sprawdzonych metod, motywacji i entuzjazmu do działania, przebicie sie przez obojętność wielu klientów, może okazać się trudne i … kosztowne.

Jednak dobry handlowiec wie to wszystko. Wie nie dlatego, że się z tym urodził, ale dlatego, że się tego nauczył.

Skuteczni, zmotywowani, dobrzy handlowcy to Ci, którzy rozwijają się, idą do przodu i uczą się nie tylko podczas szkoleń. Także na co dzień podczas kontaktów z klientami uczą się ich, rynku, Siebie, rozpoznając działające, poznane podczas szkoleń metody i techniki, które prowadzą do sukcesu ich i ich firm.

Napisz proszę poniżej co sądzisz =)

Łukasz Gigoń
Trener rozwoju personalnego
i kompetencji biznesowych

P.S.

Chcesz wiedzieć, kiedy pojawi się nowy artykuł?
Zapisz się na listę newslettera korzystając z formularza po prawej =>

 

2 komentarze na temat “O dobrych handlowcach słów kilka

  1. Świetnie opisane ale… mam jedno ale 🙂 Zgadzam się z Tobą w prawie 100%, ale coś bym jeszcze dodał… Otóż piszesz Łukaszu o cechach osobowościowych, charakterze pracowników osiągających dobre wyniki oraz tych osiągających słabsze. Piszesz, że cechy osobowościowe jak i charakter się nie różnią, bynajmniej znacząco. Cóż, tu się nie zgodzę 🙂 Bo przecież każdy jest inny. Planowanie, obieranie celów, jest ważne, nawet bardzo by osiągnąć sukces w handlu. Osobiście myślę jednak że dodał bym różnice pomiędzy sprzedawcami osiągającymi sukces a tymi drugimi. Mam na myśli: pewność siebie, ambicja, poczucie humoru, umiejętność radzenia sobie ze stresem, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, przebojowość… Myślę że właśnie te cechy (oprócz wielu innych niezbędnych do sukcesu i przydatnych w handlu) powodują lepsze efekty w handlu. Cóż, nie jestem ekspertem, ale to moje osobiste przemyślenie na ten temat. Pozdrawiam!

    • „często nie różną się pod względem charakteru” – napisałem o tym, że często różnice między najlepszymi, a najgorszymi tkwią nie w osobowości i charakterze, a w tym co robią, jak postępują, czy planują, czy wyciągają wnioski 😉 Nie wszystko da się opisać w modelu, jednym zdaniem, czy listą cech. Najważniejsze to mieć cel i plan jego realizacji nastawiony na to co nieprzewidywalne – czyli uczenie się i wyciąganie wniosków 😉 Powodzenia 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 + 20 =