Konsekwencja, a biznes

business_man

Rodzajów biznesów mamy kilka. Można w rozmaity sposób stworzyć coś, co w perspektywie czasu będzie Ci płacić. Jednak zanim zabierzemy się za budowę jakiegokolwiek biznesu, warto zdać sobie sprawę z paru spraw.

Po pierwsze biznes, oznacza twór, na który składa się praca, zaangażowanie, czas i energia wielu osób (300+). Jeżeli prowadzisz jednoosobową firmę, ro prawdopodobnie jesteś pracownikiem, tyle, że u Siebie. Jeżeli natomiast Twoja firma, teraz lub w przyszłości ma szanse funkcjonować bez Ciebie i przynosić zyski, mówimy o biznesie.

Aby stworzyć jakikolwiek biznes, czy to klasyczny (gdzie inwestujesz odpowiednie środki, zatrudniasz ludzi itd) czy strukturalny (sprzedaż bezpośrednia, MLM) najważniejszy jest cel, który chcesz osiągnąć i niezłomne postanowienie jego realizacji. Bez konsekwencji nie ma szans zbudować nic, ponieważ wszystko wymaga czasu, a podczas jego upływu nie raz i nie dwa pojawią się czynniki demotywujące, czy rozpraszające Twoją uwagę.

Konsekwencja, to jest to co sprawiło, że pomysł, który zrodził się w mojej głowie kilka lat temu, dotyczący szkoleń, z czasem przerodził się w ideę własnej firmy, a w miarę upływu czasu doprowadził do stworzenia programu autorskich szkoleń „Master of Market” kierowanych do każdego, kto chce sprzedawać, tworzyć biznes, zarządzać zespołem i nie tylko. Gdyby nie konsekwencja, te szkolenia nigdy by nie ujrzały światła dziennego, a dziesiątki czy już setki osób nigdy by nie miały możliwości skorzystania z nich.

Konsekwencja, trzymanie się planu od kilku lat jest podstawowym zasobem, z którego korzystam tworząc biznesy strukturalne, w tym od ponad roku strukturę w MLM. Często przyglądam się ludziom, którzy zapalają się do działania, startują, mają nawet świetne wyniki i… brakuje im tego ‚czegoś’, brakuje im właśnie konsekwencji, aby osiągnąć to czego chcą. Zdarzają się naturalnie osoby, które realizują zamierzone plany i dochodzą do podobnych wniosków, że to właśnie konsekwentne działania są tym, co doprowadziło ich do celu.

krokodyl

Okazuje się bowiem, że w momencie, gdy uprościmy to co mamy do zrobienia tak jak to tylko możliwe, trzymamy się planu i działamy, zamiast zastanawiać się nie tylko budowa biznesu idzie o wiele szybciej. Ta prawidłowość dotyczy praktycznie każdej sfery naszego życia, a w biznesie po prostu wyniki są bardziej wymierne.

Dlatego też, życzę Ci, abyś wytrwał/a w postanowieniu realizacji Twoich planów i za jakiś czas, niech to będzie kilka lat mógł/mogła spojrzeć wstecz i powiedzieć ‚”było warto”.

Napisz proszę w komentarzu poniżej co sądzisz =)

Łukasz Gigoń
Trener rozwoju personalnego
i kompetencji biznesowych

P.S.

Chcesz wiedzieć, kiedy pojawi się nowy artykuł?
Zapisz się na listę newslettera korzystając z formularza po prawej =>

 

2 komentarze na temat “Konsekwencja, a biznes

  1. Konsekwencja w biznesie jest niezwykle ważna. I tu się zgadzam jednak warto brać pod uwagę
    jeszcze jeden fakt. Cała procedura rozpoczęcia/ założenia biznesu nie jest łatwym zadaniem.
    Początki funkcjonowania biznesu również nie należą do najprostszych. Dlatego też dodałabym
    do konsekwencji również motywację i upór w dążeniu do celu.

    • Na początku wszystko jest trudne/ nowe i wymaga podjęcia decyzji o działaniu i utrzymaniu wysokiej motywacji w trakcie procesu. Nie ma jednak nic za darmo, o czym zapomina wiele osób, które stoją w miejscu tylko dlatego, że mimo pozornej i chwilowej motywacji nie działają systematycznie i konsekwentnie. W tym kontekście rozumienie uporu i motywacji oznacza to samo co konsekwencja 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

three × 3 =